"Un escritor nunca olvida la primera vez que acepta unas monedas o un elogio a cambio de una historia. Nunca olvida la primera vez que siente el dulce veneno de la vanidad en la sangre y cree que, si consigue que nadie descubra su falta de talento, el sueño de la literatura será capaz de poner techo sobre su cabeza, un plato caliente al final del día y lo que más anhela, su nombre impreso en un miserable pedazo de papel que seguramente vivirá más que él. Un escritor está condenado a recordar ese momento, porque para entonces ya está perdido y su alma tiene precio.”-Carlos Ruíz Zafón, El Juego del Ángel.

domingo, 25 de mayo de 2014

Drowning.

- You know when you’re drowning you don’t actually inhale until right before you black out. It’s called voluntary apnea. It’s like no matter how much you’re freaking out, the instinct to not let any water in is so strong that you won’t open your mouth until you feel like your head’s exploding. Then when you finally do let it in, that’s when it stops hurting. It’s not scary anymore, it’s… it’s actually kind of peaceful.
+ And what about you, Stiles? Feeling some anxiety about that championship game tomorrow night?
- Why would you ask me that? Oh. Uh, uh, no I never actually play but hey, since one of my team mates is dead, and another ones missing, who knows, right?
+ You mean Issac. One of the three runaways. You haven’t heard from any of them, have you?
- How come you’re not taking any notes on this?
 Yeah, aside from the not sleeping, the jumpiness, the constant, overwhelming crushing fear that something terrible’s about to happen.
+ It’s called hyper vigilance. The persistent feeling of being under threat.
- Maybe it’s not just a feeling though, right, it’s… it’s like it’s a panic attack. Y’know, like I can’t even breathe.
+ Like you’re drowning.
- Yeah.
+ So, if you’re drowning, and you’re trying to keep your mouth closed until that very last moment… what if you chose to not open your mouth? To not let the water in?
- You do anyway, it’s a reflex.
+ But… if you hold off, until that reflex kicks in, you have more time, right?
- Not much time.
+ But more time to fight your way to the surface.
- I guess.
+ More time to be rescued.
- More time to be in agonizing pain. Did you forget about the part where you feel like your head’s exploding?
+ If it’s about survival, isn’t a little agony worth it?
- I mean, what if it just gets worse? What if it’s agony now and… and it’s just hell later on.
+ Then think about something Winston Churchill once said: If you’re going through hell, keep going.


PD: No suelo, más bien creo que nunca publique en inglés pero traducir esto era estupido, es genial tal y como es. Realmente me sentí como wow al ver este capítulo de Teen Wolf, cualquiera que me lea notara mi... bueno llamadlo "pánico" así que simplemente me encanto. Espero que a vosotros también. Un beso la niña perdida.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Desde hace mucho estoy condenada a una cárcel de palabras, en la que cada vez me hundo más. Mi alma tiene un precio, todo lo que soy son trocitos desperdigados, fragmentados, escondidos. Mis palabras se han convertido en los susurros de un pez sin lengua ¿los oyes?

Contacto

eldeseodenuncajamás@hotmail.com